• Gyros van kip met courgette en rijst eenpansgerecht
    Bekijk Recept

    Gyros van kip met courgette en rijst eenpansgerecht

    Aantal porties: 4

    Tijd: 1 uur

    Moeilijkheid: *

    Een eenpansgerecht is altijd lekker makkelijk want het scheelt vaat. Dit gerecht van gyros met courgette, paprika, ui en rijst is overigens niet een snel klaar gerecht want het kost wel een uurtje en je moet er ook wat snijwerk voor doen. Maar je hebt dan wel een complete maaltijd met groenten erin en ook nog een salade als topping.

  • Courgetti met kipgehaktballetjes en knoflookboter
    Bekijk Recept

    Courgetti met kipgehaktballetjes en knoflookboter

    Aantal porties: 3-4

    Tijd: 35 min

    Moeilijkheid: *

    Mijn wekelijkse pasta was deze keer geen pasta maar courgetti, oftewel courgettespaghetti. Zo heb je in één keer een bord vol groente. Geen echte saus deze keer maar knoflookboter en lekker gekruide kipgehaktballetjes. Courgetti is ideaal als je geen koolhydraten wilt eten en ook om kinderen te foppen als ze slechte groente-eters zijn.

  • Mujaddara – Midden-Oosters gerecht met rijst en linzen
    Bekijk Recept

    Mujaddara – Midden-Oosters gerecht met rijst en linzen

    Aantal porties: 4

    Tijd: 1,5 uur

    Moeilijkheid: *

    Mujaddara is een heel simpel maar zeer smaakvol gerecht uit het Midden-Oosten met als hoofdingrediënten rijst, linzen en gebakken uien. Je maakt het in één pan maar alles bij elkaar moet je er wel zo’n 1,5 uur voor uittrekken.

  • Spaanse club sandwich met chorizo en Serranoham
    Bekijk Recept

    Spaanse club sandwich met chorizo en Serranoham

    Aantal porties: 4

    Tijd: 20 min

    Moeilijkheid: *

    Als het om lekkere broodjes gaat voor de lunch, kan ik zo onwijs genieten van een club sandwich! Deze Spaanse met onder andere chorizo en Serranoham is dan ook niet mijn eerste variatie. Uiteraard begon het ooit met de klassieke maar met deze erbij staat de teller inmiddels op zes. En er komt echt nog wel meer bij!

  • Szechuan roerbak met sperziebonen en gehakt
    Bekijk Recept

    Szechuan roerbak met sperziebonen en gehakt

    Aantal porties: 2

    Tijd: 30 min

    Moeilijkheid: *

    Als je het druk hebt of laat thuis bent en toch een gezonde, complete maaltijd wilt eten, dan is een roerbak altijd fijn! Deze szechuan roerbak met sperziebonen en gehakt maak je inclusief voorbereidingen in slechts een half uur! Mits je wel verse, gebroken sperziebonen uit het koelvak in de supermarkt koopt. Diepvries kan overigens ook. Rijst erbij en je hebt een voedzame en gezonde maaltijd!

  • Quesadillas met kip, spinazie en cheddar
    Bekijk Recept

    Quesadillas met kip, spinazie en cheddar

    Aantal porties: 4

    Tijd: 35 min

    Moeilijkheid: *

    Ik had nog een aangebroken pak tortilla’s in de koelkast liggen en hoewel echt goed afgesloten, werden ze toch een beetje droog. Maar dat geeft helemaal niet want dan zijn ze nog prima te gebruiken om quesadillas van te maken! En nou had ik ook nog verse spinazie over van een ander recept plus nog kip in de vriezer en een paar plakjes cheddar smeltkaas in de koelkast en daarmee deze quesadillas gevuld!

  • Spanakorizo – Griekse rijst met spinazie en tomaat
    Bekijk Recept

    Spanakorizo – Griekse rijst met spinazie en tomaat

    Aantal porties: 4

    Tijd: 50 min

    Moeilijkheid: *

    Al ben ik niet op vakantie geweest, met een Grieks gerecht voel ik me toch een klein beetje op vakantie. Heel lang geleden heb ik eens spanakorizo in Griekenland gegeten en ik moest er pas ineens aan denken. Het is een vegetarisch gerecht van onder andere rijst, spinazie en tomaat en is heerlijk om met een warme pita te eten. 

  • 10x lekker gevulde en gezonde maaltijdsalades
    Bekijk Recept

    10x lekker gevulde en gezonde maaltijdsalades

    Ik ben echt dol op maaltijdsalades. Vooral in de zomer eet ik het minstens één keer per week maar ook in de koudere maanden maak ik het regelmatig. Het kost niet zoveel tijd, is makkelijk te maken en je krijgt toch een hoop voedingsstoffen binnen. Ideaal op drukke dagen. Dit zijn mijn 10 favoriete maaltijdsalades!

Gyros van kip met courgette en rijst eenpansgerecht

Gyros van kip met courgette en rijst eenpansgerecht

Aantal porties: 4

Tijd: 1 uur

Moeilijkheid: *

Courgetti met kipgehaktballetjes en knoflookboter

Courgetti met kipgehaktballetjes en knoflookboter

Aantal porties: 3-4

Tijd: 35 min

Moeilijkheid: *

Mujaddara – Midden-Oosters gerecht met rijst en linzen

Mujaddara – Midden-Oosters gerecht met rijst en linzen

Aantal porties: 4

Tijd: 1,5 uur

Moeilijkheid: *

Spaanse club sandwich met chorizo en Serranoham

Spaanse club sandwich met chorizo en Serranoham

Aantal porties: 4

Tijd: 20 min

Moeilijkheid: *

Szechuan roerbak met sperziebonen en gehakt

Szechuan roerbak met sperziebonen en gehakt

Aantal porties: 2

Tijd: 30 min

Moeilijkheid: *

Quesadillas met kip, spinazie en cheddar

Quesadillas met kip, spinazie en cheddar

Aantal porties: 4

Tijd: 35 min

Moeilijkheid: *

Spanakorizo – Griekse rijst met spinazie en tomaat

Spanakorizo – Griekse rijst met spinazie en tomaat

Aantal porties: 4

Tijd: 50 min

Moeilijkheid: *

10x lekker gevulde en gezonde maaltijdsalades

Nieuwste berichten

Gyros van kip met courgette en rijst eenpansgerecht

Gyros van kip met courgette en rijst eenpansgerecht

Aantal porties: 4

Tijd: 1 uur

Moeilijkheid: *

Een eenpansgerecht is altijd lekker makkelijk want het scheelt vaat. Dit gerecht van gyros met courgette, paprika, ui en rijst is overigens niet een snel klaar gerecht want het kost wel een uurtje en je moet er ook wat snijwerk voor doen. Maar je hebt dan wel een complete maaltijd met groenten erin en ook nog een salade als topping.

Bekijk Recept

 
Courgetti met kipgehaktballetjes en knoflookboter

Courgetti met kipgehaktballetjes en knoflookboter

Aantal porties: 3-4

Tijd: 35 min

Moeilijkheid: *

Mijn wekelijkse pasta was deze keer geen pasta maar courgetti, oftewel courgettespaghetti. Zo heb je in één keer een bord vol groente. Geen echte saus deze keer maar knoflookboter en lekker gekruide kipgehaktballetjes. Courgetti is ideaal als je geen koolhydraten wilt eten en ook om kinderen te foppen als ze slechte groente-eters zijn.

Bekijk Recept

 
Mujaddara – Midden-Oosters gerecht met rijst en linzen

Mujaddara – Midden-Oosters gerecht met rijst en linzen

Aantal porties: 4

Tijd: 1,5 uur

Moeilijkheid: *

Mujaddara is een heel simpel maar zeer smaakvol gerecht uit het Midden-Oosten met als hoofdingrediënten rijst, linzen en gebakken uien. Je maakt het in één pan maar alles bij elkaar moet je er wel zo’n 1,5 uur voor uittrekken.

Bekijk Recept

 
Spaanse club sandwich met chorizo en Serranoham

Spaanse club sandwich met chorizo en Serranoham

Aantal porties: 4

Tijd: 20 min

Moeilijkheid: *

Als het om lekkere broodjes gaat voor de lunch, kan ik zo onwijs genieten van een club sandwich! Deze Spaanse met onder andere chorizo en Serranoham is dan ook niet mijn eerste variatie. Uiteraard begon het ooit met de klassieke maar met deze erbij staat de teller inmiddels op zes. En er komt echt nog wel meer bij!

Bekijk Recept

 
Szechuan roerbak met sperziebonen en gehakt

Szechuan roerbak met sperziebonen en gehakt

Aantal porties: 2

Tijd: 30 min

Moeilijkheid: *

Als je het druk hebt of laat thuis bent en toch een gezonde, complete maaltijd wilt eten, dan is een roerbak altijd fijn! Deze szechuan roerbak met sperziebonen en gehakt maak je inclusief voorbereidingen in slechts een half uur! Mits je wel verse, gebroken sperziebonen uit het koelvak in de supermarkt koopt. Diepvries kan overigens ook. Rijst erbij en je hebt een voedzame en gezonde maaltijd!

Bekijk Recept

 
Quesadillas met kip, spinazie en cheddar

Quesadillas met kip, spinazie en cheddar

Aantal porties: 4

Tijd: 35 min

Moeilijkheid: *

Ik had nog een aangebroken pak tortilla’s in de koelkast liggen en hoewel echt goed afgesloten, werden ze toch een beetje droog. Maar dat geeft helemaal niet want dan zijn ze nog prima te gebruiken om quesadillas van te maken! En nou had ik ook nog verse spinazie over van een ander recept plus nog kip in de vriezer en een paar plakjes cheddar smeltkaas in de koelkast en daarmee deze quesadillas gevuld!

Bekijk Recept

 
Spanakorizo – Griekse rijst met spinazie en tomaat

Spanakorizo – Griekse rijst met spinazie en tomaat

Aantal porties: 4

Tijd: 50 min

Moeilijkheid: *

Al ben ik niet op vakantie geweest, met een Grieks gerecht voel ik me toch een klein beetje op vakantie. Heel lang geleden heb ik eens spanakorizo in Griekenland gegeten en ik moest er pas ineens aan denken. Het is een vegetarisch gerecht van onder andere rijst, spinazie en tomaat en is heerlijk om met een warme pita te eten. 

Bekijk Recept

 
10x lekker gevulde en gezonde maaltijdsalades

10x lekker gevulde en gezonde maaltijdsalades

Auteur:

Geplaatst: 07/09/2021

Ik ben echt dol op maaltijdsalades. Vooral in de zomer eet ik het minstens één keer per week maar ook in de koudere maanden maak ik het regelmatig. Het kost niet zoveel tijd, is makkelijk te maken en je krijgt toch een hoop voedingsstoffen binnen. Ideaal op drukke dagen. Dit zijn mijn 10 favoriete maaltijdsalades!

Lees Meer