Smoothie van blauwe bessen en bananen (lactosevrij)

Smoothie van blauwe bessen en bananen (lactosevrij)

Mijn lief eet elke ochtend als ontbijt en bakje Turkse yoghurt met noten, koekkruiden en een beetje honing. Maar ik wilde voor hem ook eens en keer afwisselen. En dat is deze smoothie met blauwe bessen, banaan en havermout geworden. Ik heb hiervoor ook sojamelk gebruikt en daardoor is de smoothie ook lactosevrij. Als je geen soja kan verdragen, kan het uiteraard ook met een andere melkvervanger. Of als lactosevrij voor jou niet hoeft, is karnemelk of yoghurt ook prima. Maakt de smoothie ook wat frisser van smaak.

Blauwe bessen smoothie

Wie mij echt volgt, weet dat mijn lief het keto dieet volgde. En binnen dat dieet is fruit zelfs niet toegestaan omdat fruit koolhydraten leveren. En al zijn dit natuurlijke fruitsuikers, elke vorm van suiker levert koolhydraten. Maar inmiddels hebben we afgesproken dat we niet meer streng voor keto gaan omdat hij sowieso nooit in een ketose is gekomen (teveel cheaten 😛 ) We gaan gewoon better letten op koolhydraten, dus niet teveel en bij voorkeur trage en meer mager eten (want keto is 70 tot 80 procent vet). Dus fruit mag ook weer! Je hoeft voor deze smoothie overigens niet per se verse blauwe bessen te gebruiken, uit de diepvries is ook prima. En ook nog een stuk voordeliger!

Ingrediënten

  • 250 gr blauwe bessen (diepvries)
  • 2 bananen
  • 2 el havermoutvlokken
  • 500 ml sojamelk, ongezoet

Aan de slag!

  1. Snijd de bananen in stukjes.
  2. Doe alle ingrediënten in een blender en mix tot een glad geheel. Als je bevroren blauwe bessen gebruikt, hoeven deze niet eerst ontdooid. Ze maken de smoothie dan juist gelijk lekker koud.

Advertentie
 

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

*